- O Π. Βούλγαρης στην μικρού μήκους ταινία του "Ο Κλέφτης", όπου ερμήνευε τον ομώνυμο ρόλο, βάσισε τον χαρακτήρα του αστυφύλακα(Α.Δαμιανός) στον πατέρα του, που ήταν στην πραγματικότητα αστυφύλακας.
- Ο Θ. Αγγελόπουλος, για την ταινία "Μελισσοκόμος" έβαλε την Νάντια Μουρούζη να κάνει πλαστική στο στήθος, έτσι ώστε να μοιάζουν οι μαστοί της με λωτούς.
- Ο Σ.Τορνές χαρακτήρισε την ταινία του "Μπαλαμός" φαντασιακό ρεπορτάζ.
- Η Μισέλ Βάλεϋ δεν κέρδισε το βραβείο 1ου γυναικείου ρόλου για την ταινία του Ν.Νικολαίδη "Πρωινή Περίπολος", γιατί δεν είχε ελληνική υπηκοότητα.
- Ο Όμηρος Ευστρατιάδης αντιμετώπισε προβλήματα με την λογοκρισία για την ταινία του "Αγόρια στην πορνεία"(84) και αναγκάστηκε να αφαιρέσει μια σκηνή στην οποία παρουσίαζε έναν ανώτατο δικαστικό ως ομοφυλόφιλο.
- Η ταινία "Λαλάκης ο Εισαγώμενος", με τον Νίκο Παπαναστασίου, έκοψε 194.711 εισιτήρια την κινηματογραφική περίοδο 84-85.
- Ο Μηνάς Χατζησάββας έπαιξε δύο φορες τον ρόλο του αστυνομικού που διαπραγματεύτηκε με τον λεφωρειοπειρατή, μία στον "Όμηρο" του Κ. Γιάνναρη και μία στην τηλεοπτική σειρά του Alpha "Κόκκινος Κύκλος" (ως αστυνόμος Χαρίτος, άμεση αναφορά στο λογοτεχνικό δημιούργημα του Π. Μάρκαρη, που ιστορίες του έχουν γίνει σήριαλ (Νυχτερινό Δελτίο, Άμυνα Ζώνης) στην κρατική τηλεόραση με πρωταγωνιστή τον Μηνά Χατζησάββα!).
- Ο Αλέξης Μπίστικας σκηνοθέτησε μεγάλο μέρος της μοναδικής μεγάλου μήκους ταινίας του "Το Χάραμα"(94) , από το κρεβάτι του στο νοσοκομείο, όπου είχε καταλήξει κατάκοπος λόγω της ασθένειας του.
- Μετά την προβολή της ταινίας του "Νοκ Αουτ" στο 28ο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο σκηνοθέτης Παύλος Τάσιος άρχισε να κυνηγάει με ένα σπασμένο μπουκάλι το Αλέξη Δερμετζόγλου για την κακή κριτική που του έκανε.
- Ο Κ. Μανουσσάκης στην ταινία του "Προδοσία"(64) εξαναγκαστηκε από τους παραγωγούς του να προσθέσει στο μοντάζ εμβόλιμες σκηνες από γερμανικά ναζιστικά επίκαιρα της εποχής του πολέμου. Παρ'όλα αυτά η ταινία ταξίδεψε στο φεστιβάλ Καννών, όπου η Ροζίτα Σώκου για να γλιτώσει τον Μανουσσάκη από το κράξιμο των ξένων δημοσιογράφων, είπε ότι την ταινία την βλέπουμε από την οπτική γωνία του γερμανού αξιοματικού των ναζί(Π.Φυσσούν).
- Η Φρίντα Λιάπα κατηγορήθηκε αγρίως από τα Μ.Μ.Ε. της εποχής, για σαδιστικές μεθόδους εις βάρους του βρέφους που κλαίει στην σκηνή του φόνου στην ταινία "Τα Χρόνια Της Μεγάλης Ζέστης"(92). Κάτι παρόμοιο επαναλήφθηκε ως "μεσημεριανή" φάρσα με την Όλγα Μαλέα και την ταινία της "Λουκουμάδες Με Μέλι" (στην σκηνή με τον Χαϊκάλη και το αγοράκι).
- Στην ταινία "Παπατρέχας", την στιγμή που ο Θ. Βέγγος κρέμεται από ένα σχοινί από την ταράτσα για μια σκηνή, στην πραγματικότητα τον περιμένανε από κάτω οι δοσάδες της Kodak για να εισπράξουν τα λεφτά που τους χρωστούσε.
Αν μπορείτε να συνεισφέρεται και σεις με κάποια ελληνικά κινηματογραφικά trivia μην διστάσετε να το κάνετε. Επίσης, δεκτές και οι διορθώσεις/επισημάνσεις.
No comments:
Post a Comment